2. elokuuta 2017

Kuulumisia

Viimeiset puoli vuotta on sisältänyt paljon muutoksia. Keväällä mä valmistuin koulusta. Tein viimeisen työssäoppimisen perhekodissa ja mulla meni siellä niin hyvin, että tein siellä sijaisuuksia jo harjoittelun aikana. Mulle luvattiin paikasta keväälle ja kesälle säännöllisiä työvuoroja. Kun aloin kyselemään vuorojani, niitä olikin vain pari kuukaudessa. Lopulta mä en enää jaksanut turhia lupauksia työvuoroista, joita ei koskaan tullutkaan, joten irtisanouduin.

Mä päätin hakea muita töitä ja sainkin kuukaudeksi töitä päiväkodista. Tykkäsin tosi paljon työskennellä siellä ja työkokemus vahvisti entisestään mielenkiintoa päiväkodissa työskentelyä kohtaan.

IMG_0425--
IMG_0428-

Hain myös keväällä korkeakouluun. Lukeminen pääsykokeisiin sujui aluksi hyvin. Yksi osio pääsykoemateriaalista oli kuitenkin niin raskas ja vaikealukuinen, että mun lukemismotivaatio lysähti täysin. Mitä useampi päivä kului lukemisesta, sitä enemmän lukeminen ja kouluun hakeminen alkoivat ahdistamaan mua. Murehdin, että en varmastikaan pääse kouluun, joten miksi edes vaivaudun hakemaan sinne.

Tulosten odottaminen oli piinaavaa. Kävi niin, että jäin varasijalle 22. Niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana.

IMG_0437--
IMG_0442-

Laitoin kesän aikana lukuisia työhakemuksia ja kävin yhdessä työhaastattelussa. Tunsin itseni niin epäonnistuneeksi ja tyhmäksi, kun mulla ei ollut opiskelu- tai työpaikkaa. Takaraivossa kolkutti koko ajan epätietoisuus tulevaisuudesta ja tuntui, että elämä junnasi vain paikoillaan. Ajoittain oon myös kokenut itseni hirmu yksinäiseksi, kun päivät menivät suurimmaksi osaksi yksin kotona ollessa, kun taas kaverit ja poikaystävä kävivät töissä. Blogikaan ei tuottanut mulle samanlaista iloa kuin ennen, joten blogi on ollut melko hiljainen viime aikoina.

Pari viikkoa sitten kävin toisessa työhaastattelussa ja sain jo saman päivän aikana soiton, että olen saanut työpaikan päiväkodista. Oon niin onnellinen ja innoissani uudesta työpaikasta! Aloitan työt elokuun 21. päivä, joten tässä on vielä muutama viikko aikaa lomailla. Ootan kuitenkin innolla töiden aloittamista ja sen mukanaan tuomaa arkista rytmiä.

Tuntuu, että kaikki ne palaset, jotka olivat vielä viimeisen puolen vuoden aikana hajallaan, alkavat pikkuhiljaa loksahtamaan paikoilleen. :-)

T. Emilia

18 kommenttia:

  1. Hei, kiva kuulla, että sait töitä ja asioitasi järjestykseen. Oli mukava nähdä myös, että sulla on tullut taas postaus. Kivoja lomapäiviä sulle :)

    Mulla alkaa viimeinen vuosi sotella ja ite kansssa aion suuntautua lapsiin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä olo on kyllä niin paljon onnellisempi ja tyynempi, kun tulevaisuus selkeni.

      Paljon tsemppiä sulle vikaan vuoteen! Mukavaa kuulla, että meillä on sama osaamisala. :-) Tää kommentti piristi mua ihan älyttömästi, kiitos Suvi!

      Poista
  2. Oi, suuret onnittelut työpaikan saamisesta! ♥
    Mä hain nyt kevään yhteishaussa sosionomiksi, mutta jäin valitettavasti ilman paikkaa. Nyt yritän kansanopiston kautta lastenohjaajaksi (soveltuvuuskokeet ylihuomenna) ja jos pääsen sinne ja valmistun sieltä joskus, yritän vielä uudestaan sosionomiksi :D

    http://sofiaidaannneli.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sofia <3 Mä muistankin, että kirjoitit aiheesta sun blogiin. Mä pidän sulle peukkuja pystyssä soveltuvuuskokeisiin! :-) Mäkin varmaan haen vielä joskus uudestaan sosionomiksi, mutta seuraava vuosi tulee ainakin tehtyä töitä. :-D

      Poista
  3. Kiva kuulla sun kuulumisia ja ihan mielettömät maisemakuvat tässä postauksessa!<3

    http://jeannays.blogspot.fi/?m=1

    VastaaPoista
  4. Oi ihanaa, onneksi olkoon uudesta työpaikasta!

    VastaaPoista
  5. Onnea työpaikasta, asioilla on onneksi aina lopulta tapana järjestyä! :) Ja mitkä kuvat!! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Roosa! :-) Se on totta, vaikka viimeisen puolen vuoden sisällä tulikin moneen otteeseen epäiltyä asioiden järjestymistä. Jep, toi auringonlasku oli livenä aivan upea <3

      Poista
  6. Onnea työpaikasta! Tiedän hyvin tuon tunteen, kun elämässä ei oo opiskelu- tai työpaikkaa ja kaikki tuntuu vain pysyvän staattisesti paikoillaan. Se on stressaavaa! Mut ihanaa, et sulla nyt kaikki alkaa järjestyä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Niimpä, se on tosi stressaavaa. :-/ Jep, nyt voi hyvillä mielin lomailla vielä pari viikkoa ennen töiden alkua. :-)

      Poista
  7. Ompas kauniita kuvia! ♥ Ja onnittelut uudesta työpaikasta! Nyt pääsee taas pyörittämään syksyn alkaessa omanlaistaan arkea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos <3 Joo, parin kuukauden kotona haahuilun jälkeen arki kuulostaa oikeastaan jopa ihanalta :-D

      Poista
  8. Tosi tunnelmallisia kuvia <3 Onnea työpaikasta!

    anskukoo.blogspot.fi

    VastaaPoista
  9. Onnea uudesta työpaikasta!:) Hienoja kuvia!

    VastaaPoista

Vastaan jokaiseen kommentiin!
Kiitos kommentistasi ♥